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Purrey steam truck and bus

History

Valentin Purrey is the most important french maker of steam trucks and steam busses. He was born in 1861. He works like engineer in Barcelone (Spain) and built in 1887 (he was 26 years old only) his first steam tramway. He commes back in Bordeaux (France) to create his own company. First prototype of steam truck was made during year 1900 and sugar company was interested. This company place an order for 34 vehicles in 1902 !
EBetween 1900 and 1910, Purrey is almost only builder for trucks with more than 5 tons of loading.
But after 1910, oil truck concurrency is more and more hard. Purrey is bought by Exshaw en 1915. The last Purrey truck is built in 1931.

coachwork

Coachworks were made by Purrey. Thoe simutrans models are painted with historical pictures.
- goods : cover truck from Say company
- cooled goods : truck with insulated coachwork for ice transportation used by the company “société des glacières de Paris” and “société des glacières de Boulogne sur Seine”.
- pétrole :first truck for french “Deutsch” refinery (later french branch of “shell”, yes, a steam truck for an oil company !
- liquide alimentaire : reproduction d'un camion appelé “la nourrice”, utilisé en 1906 et 1970 par l'armée pour le ravitaillement en eau potable
- vrac : reproduction d'un camion à bennes mobiles, utilisé notamment pour les travaux de construction du métropolitain parisien
- acier : reproduction d'un porte-fer de la société Daniel de Compiègne
- bois : reproduction d'un chargement de bois de la société Le Moal de Guigamp
- céréales : reproduction d'un simple camion plateau avec chargement de sacs de céréales
- voiture : reproduction d'une livraison de caisse de tramway à impériale
- omnibus : un des multiples autobus Purrey produits, basé sur le camion.
- postal : un camion Purrey type fourgon, aux couleurs du journal “le matin”


source : “ces étonnants véhicules à vapeur”, écrit par Lucien Chanuc aux éditions de l'Ormet, ISBN 2-906575-25-9


Données techniques dans Simutrans :

véhicule vitesse puissance couple capacité poids énergie disponibilité
Purrey omnibus 20 km/h 22 kW 90 20 passagers 12 t charbon 1900 - 1931
Purrey fourgon “Le Matin” 20 km/h 22 kW 90 20 sacs de courrier 12 t charbon 1900 - 1931
Purrey baché raffinerie “Say” 20 km/h 22 kW 150 8 t de biens à la pièce 10 t charbon 1900 - 1931
remorque bachée “Say” 20 km/h NA NA 5 t de biens à la pièce 1 t NA 1900 - 1931
Purrey isotherme Sté des glacières 20 km/h 22 kW 110 6 t de biens réfrigérés 12 t charbon 1900 - 1931
Purrey “Le Moal” 20 km/h 22 kW 100 6 t de bois 10 t charbon 1900 - 1931
Purrey “Daniel” 20 km/h 22 kW 100 6 t d'acier 10 t charbon 1900 - 1931
Purrey à bennes amovibles “métropolitain” 20 km/h 22 kW 125 5 t de charbon 10 t charbon 1900 - 1931
remorque à benne amovible 20 km/h NA NA 4 t de charbon 2 t NA 1900 - 1931
Purrey pour sacs de céréales 20 km/h 22 kW 105 7 t de céréales 10 t charbon 1900 - 1931
Purrey raffinerie “Deutsch” 20 km/h 22 kW 100 6 m3 de pétrole 10 t charbon 1900 - 1931
Purrey “la nourrice” 20 km/h 22 kW 145 5 m3 de lait 12 t charbon 1900 - 1931
remorque à benne amovible 20 km/h NA NA 6 m3 de lait 2 t NA 1900 - 1931
Purrey pour transport d'omnibus 20 km/h 22 kW 90 2 voitures 10 t charbon 1900 - 1931






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